1. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest radca prawny dr Przemysław Zdyb, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Kancelaria Radcy Prawnego dr Przemysław Zdyb, ul. Kopernika 1/4, 70-241 Szczecin (dalej: „Administrator”).
2. Kontakt z Administratorem
Kontakt z Administratorem jest możliwy w następujący sposób:
- kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej: p.zdyb@kpazdyb.pl
- kontakt listowny na adres: ul. Kopernika 1/4, 70-241 Szczecin.
3. Dane osobowe podlegające przetwarzaniu
Przetwarzaniu przez Administratora podlegające następujące rodzaje danych:
- imię/imiona i nazwisko,
- oznaczenie firmy,
- adres e – mail,
- numer telefonu,
- dane przekazane przez Klienta w toku realizacji umowy zawartej z Administratorem w związku z usługami prawnymi świadczonymi przez Administratora,
- dane uzyskane od innych podmiotów (strony przeciwnej, sądu, komornika i in.) w toku realizacji umowy zawartej przez Klienta z Administratorem.
4. Cel przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna ich przetwarzania
Dane osobowe Klientów przetwarzane są na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz w polskich przepisach wydanych w związku z RODO, w tym ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych w celu:
- wywiązania się Administratora z obowiązków wynikających z umowy o świadczenie pomocy prawnej, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- wypełnienia obowiązków Administratora w interesie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- wywiązania się z obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- Przetwarzanie danych osobowych Klientów odbywa się na zasadzie dobrowolności, jednakże, w zależności od okoliczności, odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich usunięcia może uniemożliwić Administratorowi kontakt z Klientem lub wykonanie usługi na rzecz Klienta.
5. Odbiorcy danych osobowych
Dane osobowe Klientów mogą być udostępniane w szczególności następującym podmiotom:
- podmiotom zajmujących się obsługą księgową i rachunkową, świadczącym usługi na rzecz Administratora,
- podmiotom zajmującym się obsługą systemów informatycznych, świadczącym usługi na rzecz Administratora,
- sądom powszechnym, sądom administracyjnym, organom administracyjnym,
- podmiotom współpracującym z Administratorem, na potrzeby realizacji usług pomocy prawnej lub celem wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa.
6. Okres przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe będą przetwarzane, odpowiednio, do czasu zrealizowania właściwych prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię, jako administratora danych, związanych z przetwarzaniem określonych danych, do czasu upływu terminów przedawnienia związanych z umową, z którą jest związane przetwarzanie danych osobowych lub związanych z przedawnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa.
7. Uprawnienia osób, których dane są przetwarzane
Osobie, której dane są przetwarzane, przysługują następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do danych osobowych,
- prawo sprostowania danych osobowych,
- prawo usunięcia danych osobowych,
- prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo przenoszenia danych osobowych,
- prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- Niektóre z uprawnień wskazanych w ustępie 1 mogą nie przysługiwać w zakresie przetwarzania danych w ramach świadczenia pomocy prawnej.
- W celu skorzystania z praw wskazanych w ustępie 1 należy skontaktować się z Administratorem w jeden ze sposób wskazanych w punkcie II powyżej.
- Osobie, której dane są przetwarzane, przysługuje prawo do wniesienia skargi związanej z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.